Op 1 januari 2021 schakelt Ibogem in Kruibeke over op het Diftar systeem voor restafval. ‘Diftar’ staat voor ‘gediferentieerd tarief’ wat zoveel wil zeggen als dat je moet betalen voor het afval dat je aanbiedt. Je aangeboden afval wordt dus gewogen aan de hand van een intelligente chip die voorzien is in je nieuwe afvalcontainer. Het tijdperk van de grijze zakken is vanaf dan definitief voorbij!
De keuze voor je afvalcontainer heb je voor 15 oktober moeten doen. Deed je dit niet dan krijg je het formaat van container dat Ibogem je in een persoonlijke brief voorstelde. De verdeling van de nieuwe restafvalcontainers in Kruibeke gebeurt in de maanden november en december. Ze worden aan de deur of op je oprit geplaatst; je moet er dus niet voor thuis blijven! De containers zijn voorzien van een adresetiket. Alle adressen in Kruibeke komen vóór het einde van het jaar aan de beurt. Correcte info wanneer je container juist geleverd wordt kan Ibogem niet geven. De levering is immers afhankelijk van de beschikbare mankracht en dat is in deze Coronatijden moeilijk te plannen. Maak je daarover geen zorgen want voor het einde van het jaar kom je zeker aan bod.
Enkele dagen na de levering krijg je van Ibogem een uitnodiging tot betaling. Als je nog geen diftarrekening had (voor het gebruik van een gft-container bvb.) betaal je nu het gevraagde voorschot; wie al een diftarrekening had krijgt pas een uitnodiging tot betalen als zijn saldo onder het drempelbedrag komt. Van zodra je betaling is verwerkt kan je de container aanbieden. De grijze afvalzakken mogen nog aangeboden worden tot 31 december 2020. Heb je nog vragen contacteer dan Ibogem op 0800 53 339 of via mail naar diftar@ibogem.be. De prijzen die Ibogem in 2021 aanrekent voor het afval dat je produceert, vind je hieronder en op de website van Ibogem.
